Wat doet een professional organizer nu precies?
Een professional organizer brengt samen met jou structuur aan in zaken die voor jou belangrijk zijn. Maar hoe werkt dat dan?
Deze vraag wordt mij zo vaak gesteld dat ik hier wat meer tekst en uitleg over wil geven.
Ten eerste hebben we de afgelopen jaren heel wat termen voorbij zien komen. Een professional organizer, opruimcoach, huishoudcoach, personal organizer en een professioneel organizer. Wat de term ook is we doen uiteindelijk allemaal hetzelfde.
Een professional organizer is een praktische coach
Als we kijken op de site van de NBPO (Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers) dan staat hier het volgende: Een professional organizer is een expert in het aanbrengen van rust, ruimte en overzicht. Het is een praktische coach die jou begeleidt bij het maken van keuzes over spullen, documenten en tijd.
Krijg weer controle onder begeleiding van de professional organizer
En dat is nu precies wat een professional organizer doet. Samen met jou begeleiden, regelen en ordenen we zaken. Zaken die voor jou belangrijk zijn. Denk aan je huis op orde, administratie overzichtelijk, agenda onder controle, lege inbox. Zaken waar jij weer controle over kan krijgen met de begeleiding van een professional organizer.
Professional organizer/opruimcoach gaat samen met jou aan de slag
Zonder jou kunnen we geen kennis en vaardigheden over brengen. Daarom gaat een professional organizer/opruimcoach samen met jou aan de slag. Het is tenslotte de bedoeling om het uiteindelijk zelf te leren waardoor je een leven lang plezier hebt van de (tijdelijke) begeleiding van een professional organizer.
